منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
درباره

به وبلاگ مؤسسه قرآنی صاحب الزمان(عج) خلیل شهر خوش آمدید.
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 545
بازدید کل : 193491
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 238
تعداد آنلاین : 1


درگمنامی هم مشترکیم ای شهید ! توپلاکت راگم کردی ومن هویتم را! میدانی...

بهانه ای برای برگشتن

شهر تمام شد.اینجا هرقطعه ای یک "منطقه" است و هرمنطقه یک" ایستگاه بهشتی" .

 یادمان باشد،فرصتمان کوتاه است. تابازگشتن فاصله چندانی نیست. اگر بخواهیم پیش از آنکه برگردیم،از هر آنچه بوده ایم،برگردیم،باید خیلی حواسمان را جمع کنیم.

 شهدا آدمهای عجیب و غریبی نبودند،فقط حواسشان خیلی جمع بود.

شاید سالهاست که خیلی هایمان دنبال بهانه ای برای خوب شدن هستیم،حالا وقتش رسیده است.

 










پیش بینی ولی امر مسلمین جهان که اردیبهشت امسال در اجتماع فرهنگیان فرموده بودند که «موج بیداری ملت‌ها به قلب اروپا خواهد رسید»، محقق شد. دو روز پیش(15/10/2011) ساختمان وزارت دفاع ایتالیا به آتش کشیده شد، بورس لندن برای چند ساعت به تصرف مردم در آمد، یونان، اسپانیا، آمریکا و ... .

جدیدترین پیش بینی رهبر انقلاب در جمع مردم کرمانشاه: «اتفاقات فعلی در غرب، منجر به فروپاشی کامل نظام‌های سلطه خواهد شد.»










حراج تمام اعتقادات اسلامی برای بیست سنت!

رجانیوز: مبلغ اسلامی بود در یکی از مراکز اسلامی لندن. عمرش را گذاشته بود روی این کار؛ تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می‌پردازد. راننده بقیه پول را که برمی‌گرداند 20 سنت اضافه تر می‌دهد. می‌گفت: چند دقیقه‌ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه. آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی...

گذشت و به مقصد رسیدیم. موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم. پرسیدم بابت چی؟ گفت می‌خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید، خواستم شما را امتحان کنم. با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم. فردا خدمت می‌رسیم.

تعریف می‌کرد: تمام وجودم دگرگون شد؛ حالی شبیه غش به من دست داد. من مشغول خودم بودم، در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می‌فروختم.

کد خبر:97263 -

منبع: سایت معارفی عزم ظهور به نقل از رجانیوز










نظرات رهبر معظم مسلمین جهان درمورد جنبش وال استریت

 Muslim Leader's comments(Ayatollah Khamenei) about the Wall Street

 اين مسئله‌ى آمريكا، مسئله‌ى مهمى است. اين چيزى كه به عنوان «جنبش وال استريت»، مردم آمريكا را به هيجان آورده، مهم است. يك مسئله اين است كه فساد رژيم سرمايه‌دارى براى آن مردم، محسوس و عينى شده است. ممكن است اين حركت را سركوب كنند، اما نميتوانند ريشه‌هاى اين حركت را از بين ببرند؛ بالاخره يك روزى اين حركت آنچنان خواهد باليد كه نظام سرمايه‌دارى آمريكا و غرب را بكلى به زمين خواهد زد.
دنيا در حال يك پيچ تاريخى است. ملت عزيز ما، ملتهاى مسلمان، امت عظيم اسلامى، ميتوانند نقش ايفاء كنند. اينجاست كه اسلام، تعاليم اسلام، روش اسلام به كار نياز مردم دنيا مى‌آيد؛ و اينجاست كه نظام جمهورى اسلامى ميتواند الگو بودن خودش را براى همه‌ى مردم دنيا اثبات كند.










در راس اخلاقيات مهدي(عج)‌ تبعيت است

چه چيزي در راس اخلاقيات مهدي(عج)‌ است؟ در رأس آن تبعيت است. يک شيعه، از صد درصدِ نگاهش، حدوداً نود درصد نگاهش را معطوف امام خود مي‌کند، تا ببيند که امام چه مي‌خواهند.پيوسته مترصد است، پيوسته گوش به زنگ است، پيوسته آماده دريافت خواستهاي امام است، کمتر از ده درصد نگاهش را، کمتر از ده درصد حواسش را،کمتر از ده درصد شنوايي‌اش را، به غير امام اختصاص مي‌دهد، آن هم بخاطر اجراي خواستهاي ـ نه فرامين ـ امام. شيعه با اطاعت سرو کار ندارد، براي شيعه کسر شأن است که امر شود و بعد بخواهد اطاعت کند، مثل دانش آموز زرنگي که نمره 15بگيرد، برايش خيلي کسر شأن است، بايد هميشه نمره 19 و 20 بگيرد، شيعه مي‌گويد من بايد خواسته‌هاي امام را متوجه شوم و دقيقاً و قوياً آن را اعمال کنم، براي من کسر شأن است که آنقدر بايستم يا بنا را بر غفلت بگذارم تا امام به من امر بکند که فلاني برو آن کار را انجام بده.شما اين ماجرا را تمرين کنيد، اگر به امام دسترسي نداريد، تمرين آن را با رهبر معظم انقلاب انجام دهيد.پيوسته گوش بزنگ باشيد و ببينيد ايشان چه مي‌خواهد، تمرين کنيد، اينکه انسان بنشيند و صبر کند تا امام زمان ظهور کنند، اينکه انسان بگويد، هر وقت امام زمان ظهور کردند من بلند مي‌شوم و حرکت مي‌کنم، اين رفتار مورد تأييد خداوند نيست و بلکه با يک آيه قرآن اين رفتار رد مي‌شود و از آن نهي مي‌شود.....در سوره نور آيه 53خداوند مي‌فرمايد که وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمانِهِمْ لَئِنْ أَمَرْتَهُمْ لَيَخْرُجُنَّ يا پيغمبر دسته‌اي از مردم هستند که پيش شما مي آيند و قسم مي‌خورند، قسمهاي محکم هم مي‌خورند، به خدا قسم، به کوه قسم، به اين چيز و به آن چيز قسم، اگر شما يک زماني به ما امر کنيد که براي جنگ خروج کنيم، ما خروج مي‌کنيم، قُلْ لا تُقْسِمُوا يا پيغمبر به آنها بگو که نمي‌خواهد قسم بخوريد، اين کار را کنار بگذاريد طاعَةٌ مَعْرُوفَةٌ دنبال طاعَةٌ مَعْرُوفَةٌ باشيد.....

منبع: سایت معارفی عزم ظهور










امام علیّ بن موسی الرضا(ع) ـ که روز جمعه را روز ظهور حضرت مهدی(ع) می‌داند ـ ، در یکی از بهترین لحظات نیایش خود یعنی قنوت نماز ظهر جمعه سرود بی‌قراری و انتظار سر می‌دهد و برای فرج و ظهور آن بزرگوار دعا می‌کند:



















بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ الَّذِينَ يُجادِلُونَ فِي آياتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطانٍ أَتاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلاَّ كِبْرٌ ما هُمْ بِبالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (سوره غافر آیه 56)

حضرت باقرعليه السّلام در اين آيه فرمود: زود است نشان داده شود شما را در آخر الزمان آياتى، از آن جمله دابة الارض كه مراد وجود امير المؤمنين عليه السّلام است، و ديگر دجال و نزول عيسى بن مريم و طلوع شمس از مغرب، مراد ظاهر شدن ولىّ عصر، امام زمان، قائم آل محمّد پسر امام حسن عسكرى عجل اللّه تعالى فرجه می‌باشد كه از طرف مكه ظهور نمايد و دنيا را پر از عدل و داد فرمايد، بعد از آنكه از جور و كفر پر شده باشد. اللهم اجعلنا من انصاره.

تفسير اثنا عشري، ج‏3، ص: 261

اللّهم صلّی علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم










إِنَّا أَنْذَرْناكُمْ عَذاباً قَريباً يَوْمَ يَنْظُرُ الْمَرْءُ ما قَدَّمَتْ يَداهُ وَ يَقُولُ الْكافِرُ يا لَيْتَني‏ كُنْتُ تُراباً (سوره نبأ، آیه 40)

ما شما را از روز عذاب كه نزديك است ترسانيده و آگاه ساختيم روزى كه هر كس هر چه (از نيك و بد) كرده در پيش روى خود حاضر بيند و كافر در آن روز (از فرط عذاب) آرزو مى‏كند كه اى كاش خاك بود (تا چنين به آتش كفر خود نمى‏سوخت)

We've scared you and made ​​you aware that the day of doom is near.Anyone who has done that day (the good and bad) and now sees in the himself unbelievers will wish that day (of the severity of punishment) that I was a dust (not to fuel the fire of their disbelief)                        Qur'an, Sura Naba, verse 40










Who is Dabbatolarz? Read on Read more

وَ إِذا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كانُوا بِآياتِنا لا يُوقِنُونَ. (سوره نمل،82) همينكه موعد عذاب كافران فرا رسد جنبنده‏اى را از روى زمين برمى‏انگيزيم تا با ايشان سخن گويد چونكه مردم بآيات ما يقين نكرده‏اند.

آن جنبنده از بين صفا و مروه بيرون آيد و به مؤمن خبر مي‌دهد كه او مؤمن است و كافر را به كيفر خويش واقف سازد.در آن موقع تكليف از مردم برداشته مي‌شود و توبه كسى پذيرفته نشده و قبول نخواهد شد.

طبرسى از پيغمبر اكرم صلى اللّه عليه و آله و سلّم روايت كرده كه فرمود آن جنبنده چون ظاهر شود عصاى موسى و انگشتر سليمان با او است، با انگشتر روى مؤمنين را نقش و مهر كند و با عصا بينى كفار را بشكند و چون مردم در محضرش جمع شوند مؤمن و كافر را از يكديگر تميز داده و بشناسد و بر روى مؤمن مي‌نويسد اين شخص مؤمن است و بر روى كافر مي‌نويسد اين كافر است.










Wish we were Muslims and the Shia Imam Ali

آيا نمي‌شنوى قول خدا را كه مي‌فرمايد وَ لَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى دُونَ الْعَذابِ الْأَكْبَرِ و نيز مي‌فرمايد يا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ قُمْ فَأَنْذِرْ يعنى اى پيغمبر قيام كن و مراد از قيام آن حضرت رجعت او باشد و همچنين آيه نَذِيراً لِلْبَشَرِ مراد زمان رجعت آنحضرت است. و قول خداوند كه مي‌فرمايد هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ و دين آن حضرت را در زمان رجعت غالب گرداند بر تمام دينها و قول خداوند كه مي‌فرمايد حَتَّى إِذا فَتَحْنا عَلَيْهِمْ باباً ذا عَذابٍ شَدِيدٍ و آن باب على بن أبي طالب مي‌باشد كه رجعت مى فرمايد.فرمود اي جابر، امير المؤمنين فرموده در آيه رُبَما يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ كانُوا مُسْلِمِينَ (كفار آرزو مينمايند اى كاش ما مسلمان بوديم)وقتى من و شيعيانم بيرون آمديم و برگشتيم بسوى دنيا، عثمان و تابعين او هم بر مي‌گردند به دنيا، هنگاميكه ما بنى اميه را به قتل مي‌رسانيم در آن وقت كفار و بنى اميه دوست دارند و آرزو مي‌نمايند ايكاش ما مسلمان و از شيعيان امير المؤمنين بوديم.

منبع: تفسير جامع، ج‏1، ص: 511

 










The operational plan should be based on the principle "all of Palestine for the Palestinian people." Palestine is Palestine from the Creek to the Sea

*امام بزرگوار ما اعلام كردند كه يكى از هدفهاى اين انقلاب، آزادى سرزمين فلسطين و قطع غده‌ى سرطانى اسرائيل است. امواج پرقدرت اين انقلاب، كه آن روز همه‌ى دنيا را فرا گرفت، هر جا رفت با اين پيام رفت كه «فلسطين بايد آزاد شود».

*هر طرح عملياتى بايد بر مبناى اصلِ «همه‌ى فلسطين براى همه‌ى مردم فلسطين» باشد. فلسطين، فلسطينِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّى يك وجب كمتر. براى دستيابى به اين هدف والا، كار لازم است، نه حرف؛ جدى بودن لازم است، نه كارهاى نمايشى؛ صبر و تدبير لازم است، نه رفتارهاى بيصبرانه و دچار تلوّن. بايد به افقهاى دور نگريست و قدم به قدم با عزم و توكل و اميد به پيش رفت.










يك ايراد اساسي كه در جامعه شيعه وجود دارد و همه ما شيعيان ، ـ از خواص تا عوام ـ را در بر گرفته این است که ما شنيده ايم كه بايد به قرآن و عترت ، تمسك جست . قرآن را داريم ، اما عترت چه ؟ آخرين نفر از عترت رسول الله (ص) غايب است و دسترسي ما فقط به احاديث اهل بيت عليهم السلام است . ما بسياري از احاديث را مي بينيم و مي‌‌خواهيم برداشت كنيم . یکی در مسجد مي‌‌آيد و بين دو تا نماز مي‌‌خواهد صحبت كند . مي‌‌گويد براي مردم چه بگويم ؟ مي‌‌خواهد احاديث اخلاقي بگويد...

  اشكال در آنجاست كه هر موضوعي كه براي من و شما جلب توجه مي‌‌كند ، آن را بزرگ جلوه مي‌‌دهيم .










عياشى به سند خود روايت كرده از حضرت باقر عليه السّلام در معناى آيه «وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثاقَ النَّبِيِّينَ ...» (81 آل عمران)

فرمود خداوند از شيعيان عهد گرفته براى ولايت ما موقعى كه در عالم ذر حاضر فرمود و بعد از آنكه عهد گرفت از آنها به ربوبيت خود و نبوت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم پيغمبر خاتم و خداوند ارواح شيعيان ما را دو هزار سال قبل از اجسادشان خلق فرموده و ما آنها را مى‏شناسيم و نيز روايت كرده از زراره به سند خود گفت حضور حضرت باقر عليه السّلام عرض كردم، آيا زمانى كه خداوند در عالم ذر از مردم عهد و ميثاق گرفت مشافهه‌ای بود؟ فرمود بلى اى زراره تمام آنها در حضور خداوند قرار گرفته بودند كه از آنها اقرار بوحدانيت و خدائى خود و نبوت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و ولايت ما ائمه گرفت، آنگاه ضمانت روزى آنها را فرمود و اين جلوه و شهود را از خاطر آنها محو نمود و معرفت و شناسائى خويش را در دل آنها ثابت و مستقر گردانيد.










1ـ سه ويژگى برجسته مومن

مـومـن , مـومـن واقعى نيست, مگـر آن كه سه خصلت در او بـاشــد:
سنتـى از پـروردگـارش و سنتـى از پيـامبـرش و سنتـى از امـامـش.
اما سنت پروردگارش , پـوشاندن راز خود است, اما سنت پيغمبرش , مدارا و نرم رفتارى با مردم است, اما سنت امامـش صبر كردن در زمان تنگدستـى و پريشان حالى است.










بسم الله الرحمن الرحیم

دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) بر همه شیعیان مبارک باد.










سلام

راه اندازی وبلاگ را به همه برو بچ خلیل شهر تبریک عرض می کنم

امیدوارم وبلاگ شما هر روز بهتر و پر محتوی تر باشد.

پورمهر از تهران










در آیه 80 سوره هود آمده است:قالَ لَوْ أَنَّ لي‏ بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوي إِلى‏ رُكْنٍ شَديد.

على بن ابراهيم از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه
 «القوة القائم عليه السّلام و الركن الشديد ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا»
بنا برين معنى آيه كريمه اينست كه: كاشكى مرا قوت قائم آل محمد مي بود يا آنكه پناه مي بريم به أصحاب صاحب قوت و قدرت آن حضرت كه تا دفع شما مي كرد.










اهل سفر باشیم نه اهل حضر ؟

سی و دو سه سال قبل ، وليِ عاقلِ عالم (ع) ، امامِ عاقلِ عالم (ع)، از جانب خدا سفره اي را در اين كشور پهن كرد . كمتر چيزي را سر اين سفره گذاشت ، تا حدي كه بعضي ها مأيوس شدند از اينكه اصلاً چيزي سر اين سفره گذاشته بشود و برخي فكر كردند كه با همان چيزهايي كه قبلاً ، قبل از پهن كردن سفره آورده شده بود ، با همان چيزها بايد شكم خود را سير كنند . در حاليكه روال خوبان اين نيست.










رهبر معظم انقلاب اسلامي دوم تير ماه سال جاري در در ديدار اعضاى بسيجى هيئت علمى دانشگاه‌ها، شرايط جديد منطقه را پيش‌بيني کردند و فرمودند: «اگر من بخواهم آن لبّ تلقى و برداشت خودم را به شما عرض بكنم اين است كه مراكز استكبارى جهانى درمقابله‌ى با حركت اسلامى كه نماد واقعى‌اش جمهورى اسلامى است، "دارند آخرين تلاشهاى خودشان را ميكنند"که در بسيارى از عرصه‌ها تلاشهايشان و تدابيرشان "به بن‌بست خورده و كار از دستشان در رفته" است.










دو مقدمه را پیش از ورود به تحلیل اوضاع منطقه با رویکرد مهدویت خدمتتان تقدیم می کنم و بعد وارد موضوع اصلی می شوم.

مقدمه اول این است که آیا خدای متعال به ما اجازه داده که شرایط روز را با نگاه متصل به امام هر عصر مطالعه بکنیم آیا شرایط دورانی که در آن افراد وارد می شوند اتصالی به امام آن عصر دارد یا ندارد محدوده تحذیر و منع چیست؟ نقاط آسیب چیست؟










مؤسسه قرآنی صاحب الزمان (عج) خلیل شهر در سال تحصیلی 90-91 در طرح حفظ سه ساله قرآن مجید، قرآن پژوه می پذیرد. علاقه مندان جهت ثبت نام به دفتر این مؤسسه قرآنی، واقع در خلیل شهر، رباط، جنب مسجد جامع مراجعه نمایند.










قرآن در نگاه امام صادق علیه السلام

روزى كه رسول خاتم(ص) دو وزنه سنگین و دو میراث گرانبها (قرآن ‏وعترت) را به مردم معرفى كرد و براى نجات از گمراهى، تمسك به‏«ثقلین‏» را توصیه فرمود، اهل ‏بیت‏ خویش را نیز به عنوان قرآن ‏شناسان خبیر معرفى كرد، تا پس از او، امت از ائمه الهام بگیرند و شاگردى عترت را با افتخار بپذیرند.










گذر عمر
جوانى (فرصت نيكو ) و (نسيم رحمت) است كه بايد به خوبى از آن بهره جست و با زيركى , ذكاوت و تيز بينى آن نعمت خداداد را پاس كه اين فرصت, (ربودنى) و (رفتنى) است وضايع ساختن آن, چيزى جزغم, اندوه و پشيمانى را براى دوران پس ازآن به ارث نمى گذارد.










فاطر،موسسه قرآنی صاحب الزمان خلیل شهر،سلوک گمنامی،یادمان شهدا،رهبر،ژنو،،جان کری،اوباما،قرار داد هسته ای،مهد کودک،شهرداری خلیل شهر،شهرداری بهشهر،موسه قرآنی ملامحبه،رباط،تکواندو،