منوی اصلی
مطالب پیشین
موضوعات وبلاگ
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
درباره

به وبلاگ مؤسسه قرآنی صاحب الزمان(عج) خلیل شهر خوش آمدید.
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 459
بازدید ماه : 740
بازدید کل : 194229
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 238
تعداد آنلاین : 1


ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها وَ ما يُمْسِكْ فَلا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ (فاطر-2)

چون رحمتى را خدا براى مردم بگشايد، بازدارنده‏اى براى آن نيست، و چون بازدارد، بعد از او فرستنده‏اى برايش وجود ندارد، و او تواناى شكست‏ناپذير و حكيم‏است.

No one can withhold whatever mercy God grants to the human being, nor can one release whatever He withholds. He is Majestic and All-wise. (2-Father)

چشمداشت به غير خدا بيهوده است، اگر او نخواهد هيچ قدرتى كارايى ندارد. تفسیر نور، ج9، ص 473










وَ لا تَقُولَنَّ لِشَيْ‏ءٍ إِنِّي فاعِلٌ ذلِكَ غَداً (کهف- 23) إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ وَ اذْكُرْ رَبَّكَ إِذا نَسيتَ وَ قُلْ عَسى‏ أَنْ يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ مِنْ هذا رَشَداً (کهف-24)

و هرگز درباره چيزى مگو كه: من فردا آن را انجام مى‏دهم،  مگر اينكه [بگويى: اگر] خدا بخواهد. و هرگاه [گفتن ان‏شاءاللَّه را] از ياد بردى، پروردگات را ياد كن و بگو: اميد است پروردگارم مرا به چيزى كه از اين به صواب و مصلحت نزديك‏تر باشد، راهنمايى كند.

Never say of something," I shall do it tomorrow," without adding," if God wills." Recall your Lord if you forget to do something. Say," I hope that my Lord will provide me better guidance." (23, 24- AL-Kahf)

پيام‏ها: ( تفسیر نور، ج7، ص 159 )

 

1-       در سخن گفتن و تصميم‏گيرى خدا را فراموش نكنيم. «وَ لا تَقُولَنَّ» ...

2-       هرگز خود را مستقل از خدا ندانيم و بطور قطع از انجام كارى هر چند كوچك، در آينده خبر ندهيم. «لا تَقُولَنَّ ... إِنِّي فاعِلٌ» ...

3-       به امكانات و توان خود تكيه نكنيم، كه فراهم بودن مقدّمات، تضمين كننده انجام قطعى كار نيست. «لا تَقُولَنَّ ... إِنِّي فاعِلٌ» ...

4-       در آنچه هم يقين داريم، بايد «إِنْ شاءَ اللَّهُ» بگوييم.

5-       انسان پيوسته نيازمند خداست و در هر كارى بايد خود را وابسته به اراده‏ى الهى بداند. «لا تَقُولَنَّ لِشَيْ‏ءٍ إِنِّي فاعِلٌ» ...

6-      جبران از دست رفته‏ها لازم است. «وَ اذْكُرْ رَبَّكَ إِذا نَسِيتَ»

7-      پيامبران نيز به تعليم و هدايت الهى نياز داشته‏اند. «قُلْ عَسى‏ أَنْ يَهْدِيَنِ رَبِّي»

8-      اظهار اميدوارى به امدادهاى الهى، از شيوه‏هاى صحيح دعاست. «عَسى‏» ...

9-      هدايت مراحلى دارد و همه‏ى آنها به دست خداوند است. «أَنْ يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ مِنْ» ...

10-  بايد راه ميان‏بُر و نزديك‏ترين راه به حقّ و صواب را پيدا كرد. «لِأَقْرَبَ مِنْ هذا» ...

11-  رسيدن به رشد برتر، آرزوى انبياست. «عَسى‏ أَنْ يَهْدِيَنِ رَبِّي لِأَقْرَبَ» ...










...فَابْعَثُوا أَحَدَكُمْ بِوَرِقِكُمْ هذِهِ إِلَى الْمَدينَةِ فَلْيَنْظُرْ أَيُّها أَزْكى‏ طَعاماً فَلْيَأْتِكُمْ بِرِزْقٍ مِنْهُ ... (کهف- 19)

پس يكى از خودتان را با اين پولتان به شهر روانه كنيد و او بايد با تأمل بنگرد كدام‏يك [از مغازه‏داران شهر] غذايش پاكيزه‏تر است ( يعنى بنگرد كه طعام چه كس حلال‏تر است) تا از آن براى شما روزيى بياورد...

Now send one of  you with this silver(coin ) of yours to the city, then  let  him  see which of  them  has  purest  food, so let him bring you provision from  it... -19- Kahf

نکته:  وارستگان مؤمن هر غذايى را نمى‏خورند، نوع غذا و مقدار برايشان مطرح نيست، پاك و حلال بودن مهم است. تفسیر نور،ج 7، ص 154










از تو به یک اشاره .... از ما به سر دویدن

 چقدر این شعار رو شنیدیم اما درعمل ندیدیم که هیچ، بلکه عکسش رو هم مشاهده کردیم. چقدر از منویات رهبرعزیزمون رو زیر پا گذاشتیم، البته اینا برامون عادت شد، اینا که چیزی نیست، ما قرآن رو هم نادیده می گیریم و آیاتش رو زیر پا له می‌کنیم. بعدش هم دو قورت و نیممون هم باقیه که ما مسلمان که سهله، مؤمن واقعی و گوش به فرمان سید علی و سرباز واقعی حضرت حجت هستیم – تازه اگه ادعا نکنیم که جزو 313 تا باشیم - ... بگذریم...

از اینکه قرآن به شدت ما رو از غیبت کردن نهی می‌کنه همه ما به خوبی مطّلعیم و آیاتش رو هم حفظیم، رهبر معظم انقلاب هم در این باره می فرمایند که ما نمی‌توانیم به این بهانه که می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم، پس شخصی را یا یک جریانی را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهيم و غيبت كنيم. و در ادامه می‌فرمایند که «واقعاً يكى از چيزهائى كه ما همه‌مان [باید توجه كنیم]، به مردم هم بايد بگوئيم، ياد بدهيم كه توجه بكنند اين است كه: به صرف توهم اين كه حالا اين كار مصلحت دارد، دستشان را، يا قلمشان را، يا وبلاگشان را آزاد نكنند كه هر چه به ذهنشان آمد، آن را بگويند؛ اينجور نيست، چون وسائل مدرن امروز، همه مشمول همين حكم است. يعنى خواندن وبلاگ هم مثل خواندن كاغذ است، كتاب است، نامه است، مثل شنیدن حرف است. استماع غيبت شامل همه‌ى اينها ميشود؛ يعنى ملاك استماع در اينها وجود دارد مسلّماً. شنيدن به گوش خصوصيتى ندارد، خواندن تو نامه هم عين همان است كه ما در بحث استماع اين را تأكيد كرديم و عرض كرديم.»

حالا مردونه بریم ببینیم تو اون سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که دم از ولایت و جان بر کف بودن و گوش به فرمان رهبری و از تو به یک اشاره و .... می زنن، چه خبره... واویلا!!

حالا وجداناً ما اصلاً اشاره می‌فهمیم چیه؟ رهبر عزیزمون فریاد می‌زنن ما عمل نمی‌کنیم، حالا اگه اشاره کنند ما چکار می‌کنیم، الله اعلم.

رهبر عزیزمون در درس خارج فقه به تاریخ 7/10/1389 در ذیل بحثِ موارد استثناء از حكم حرمت غیبت، در پاسخ به سؤالی پیرامون صدق غیبت در مواردی چون ذكر در نوشته، وبلاگ یا ضبط صوت و تصویر و انتقال آن، به نكات مهمی در تبیین احكام آن اشاره فرمودند که در ادامه مطلب متونید بخونید.










رییس جمهور عبایش را که از شانه راستش سُر خورده بود درست کرد و گفت: « بگو پسرم. چه خواهشی؟» -آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند! -چرا پسرم؟

 

 

 










بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ الَّذِينَ يُجادِلُونَ فِي آياتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطانٍ أَتاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلاَّ كِبْرٌ ما هُمْ بِبالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (سوره غافر آیه 56)

حضرت باقرعليه السّلام در اين آيه فرمود: زود است نشان داده شود شما را در آخر الزمان آياتى، از آن جمله دابة الارض كه مراد وجود امير المؤمنين عليه السّلام است، و ديگر دجال و نزول عيسى بن مريم و طلوع شمس از مغرب، مراد ظاهر شدن ولىّ عصر، امام زمان، قائم آل محمّد پسر امام حسن عسكرى عجل اللّه تعالى فرجه می‌باشد كه از طرف مكه ظهور نمايد و دنيا را پر از عدل و داد فرمايد، بعد از آنكه از جور و كفر پر شده باشد. اللهم اجعلنا من انصاره.

تفسير اثنا عشري، ج‏3، ص: 261

اللّهم صلّی علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم










إِنَّا أَنْذَرْناكُمْ عَذاباً قَريباً يَوْمَ يَنْظُرُ الْمَرْءُ ما قَدَّمَتْ يَداهُ وَ يَقُولُ الْكافِرُ يا لَيْتَني‏ كُنْتُ تُراباً (سوره نبأ، آیه 40)

ما شما را از روز عذاب كه نزديك است ترسانيده و آگاه ساختيم روزى كه هر كس هر چه (از نيك و بد) كرده در پيش روى خود حاضر بيند و كافر در آن روز (از فرط عذاب) آرزو مى‏كند كه اى كاش خاك بود (تا چنين به آتش كفر خود نمى‏سوخت)

We've scared you and made ​​you aware that the day of doom is near.Anyone who has done that day (the good and bad) and now sees in the himself unbelievers will wish that day (of the severity of punishment) that I was a dust (not to fuel the fire of their disbelief)                        Qur'an, Sura Naba, verse 40










عياشى به سند خود روايت كرده از حضرت باقر عليه السّلام در معناى آيه «وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثاقَ النَّبِيِّينَ ...» (81 آل عمران)

فرمود خداوند از شيعيان عهد گرفته براى ولايت ما موقعى كه در عالم ذر حاضر فرمود و بعد از آنكه عهد گرفت از آنها به ربوبيت خود و نبوت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم پيغمبر خاتم و خداوند ارواح شيعيان ما را دو هزار سال قبل از اجسادشان خلق فرموده و ما آنها را مى‏شناسيم و نيز روايت كرده از زراره به سند خود گفت حضور حضرت باقر عليه السّلام عرض كردم، آيا زمانى كه خداوند در عالم ذر از مردم عهد و ميثاق گرفت مشافهه‌ای بود؟ فرمود بلى اى زراره تمام آنها در حضور خداوند قرار گرفته بودند كه از آنها اقرار بوحدانيت و خدائى خود و نبوت محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و ولايت ما ائمه گرفت، آنگاه ضمانت روزى آنها را فرمود و اين جلوه و شهود را از خاطر آنها محو نمود و معرفت و شناسائى خويش را در دل آنها ثابت و مستقر گردانيد.










در آیه 80 سوره هود آمده است:قالَ لَوْ أَنَّ لي‏ بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوي إِلى‏ رُكْنٍ شَديد.

على بن ابراهيم از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده كه
 «القوة القائم عليه السّلام و الركن الشديد ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا»
بنا برين معنى آيه كريمه اينست كه: كاشكى مرا قوت قائم آل محمد مي بود يا آنكه پناه مي بريم به أصحاب صاحب قوت و قدرت آن حضرت كه تا دفع شما مي كرد.










صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

فاطر،موسسه قرآنی صاحب الزمان خلیل شهر،سلوک گمنامی،یادمان شهدا،رهبر،ژنو،،جان کری،اوباما،قرار داد هسته ای،مهد کودک،شهرداری خلیل شهر،شهرداری بهشهر،موسه قرآنی ملامحبه،رباط،تکواندو،